Krčák žije

Společnost Passerinvest Group plánuje rekultivaci brownfieldu. Ten je ale blízko Krčského lesa, o který mají místní strach. Záměr je třeba vysvětlovat. Jak zaujmout a vytvořit platformu k diskusi? Řešením je online magazín o lokalitě – Krčák žije. Přináší kvalitní obsah navázaný na téma, které je místním blízké, a umožňuje přirozeně a trvale mluvit o rekultivaci. Magazín má průměrně 8 000 návštěv měsíčně. Jeho obsah sdílejí lidé, instituce, městská část i Česká televize. Klientovo téma je součástí lokálního diskurzu.

Běžně developer řeší situaci tak, že začne komunikovat samotný projekt v co nejrůžovějších barvách a pouze ho „obaluje“ aktivitami směrem k místním. Tím ovšem širší veřejnost dlouhodobě neupoutá, komunikace působí lacině a nevzbuzuje důvěru. Když ale lidem nabídneme něco, co pro ně má hodnotu, můžeme s nimi komunikovat přirozeně. Hledali jsme silné a „nevyčerpatelné“ téma, kterým běžného obyvatele zaujmeme a které nám zároveň umožní se nenásilně a dlouhodobě věnovat problematice rekultivace. Průzkum ukázal, že nejdůležitějším atributem je pro místní Krčský les.
Proto jsme se rozhodli téma rekultivace otevřít skrze platformu, která se bude věnovat lokalitě jako celku, včetně oblíbeného lesa.

43 tisíc čtenářů
za půl roku

Naplněním strategie je plnohodnotný lokální online magazín zaměřený na Krčský les a jeho okolí, který se jmenuje Krčák žije a za kterým společnost Passerinvest Group přiznaně stojí. Magazín přináší zajímavosti a novinky spojené s lokalitou, vydává články o historii lesa, pátrá po ztracených místech, dává lidem tipy na výlety a sport skrze interaktivní mapu. Obsahuje kalendář akcí, nechybí real-time kamera. Redakce aktivně komunikuje se čtenáři na sociálních sítích. Zároveň má magazín i sekci věnovanou rekultivovanému prostoru, a dává-li to smysl, propojuje informace o projektu s redakčními články. Klient tak má k dispozici platformu, na které své téma otevírá, ale netlačí ho násilně. Získává zpětnou vazbu od čtenářů a reaguje na ni.

logo

Passerinvest Group je česká investiční a developerská společnost založená v roce 1991, která se specializuje na výstavbu rezidenčních, administrativních a komerčních budov a komplexů. Vlajkovou lodí společnosti je BB Centrum v Praze-Michli, které se rozkládá na ploše 25 hektarů a patří mezi nejrozsáhlejší a nejúspěšnější projekty svého druhu ve střední Evropě, které jsou budované jediným investorem.

Přes 7500 sledujících na Facebooku

Magazín byl spuštěn v dubnu 2018. Jen za druhou polovinu roku zaznamenal 43 000 unikátních čtenářů, přes 58 000 návštěv a 76 000 zobrazení jednotlivých stránek. Facebookovou stránku po dvou letech fungování sleduje přes 7 500 uživatelů a magazín měsíčně láká okolo 8 000 čtenářů.

Čísla ale nejsou všechno. Díky kvalitě a nepovrchnosti článků vznikl respektovaný a v lokalitě nepřehlédnutelný komunikační kanál, skrze který může klient vést dialog o svých záměrech s místními obyvateli, politickými sdruženími, institucemi i médii.

Česká televize se rozhodla natočit reportáž
na základě našeho článku

Váhu magazínu dokazuje například to, že Lesy hl. m. Prahy či městská část Praha-Kunratice jej aktivně oslovují a přebírají jeho články, nebo to, že na základě našeho článku magazín kontaktovala Česká televize, která s námi natočila reportáž.

Obsah magazínu přebírají také další internetová i tištěná média. Fotbalový časopis Hattrick například přetiskl náš rozhovor s fotbalovými legendami Panenkou a Dobiašem, Pražský deník zase na své titulní straně publikoval náš článek o zřícenině Nového hrádku. V dubnu 2020 jsme připravili první tištěné číslo magazínu, které předkládá čtenáři ty nejzajímavější články a reportáže z online magazínu a zároveň přináší aktuální informace o rozvoji lokality.

koláž
koláž
koláž